Afrikanska jordnötsräkor

 
 

4 port
750 g skalade räkor
1 ½ dl jordnötssmör (gärna med bitar i, annars kan man hacka i några jordnötter och blanda i)
1 gul lök
3 vitlöksklyftor (nästa gång jag gör denna rätt ska jag nog bara hålla mig till två, vitlöken tog över rätten med tre stycken)
2 st tomater (eller en burk krossade tomater)
1 dl vatten
3 msk olivolja
1 tsk curry
½ tsk timjan
½ tsk cayennepeppar

 

Hetta upp oljan i en stekpanna. Lägg i hackad lök och pressad vitlök och låt fräsa i 2-3 min tills vitlöken är gyllene. Tillsätt tomater, curry, timjan och cayennepeppar. Koka i 3-5 min. Rör ut jordnötssmöret med vatten och tillsätt i omgångar i stuvningen. Låt sjuda i 3-5 min. Lägg i räkorna och låt allt bli varmt. Servera till ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0